PIAGAM
PELANGGAN
Bahawa kami warga
SMK KUALA JENGAL akan memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan kami seperti berikut
:
Ø
Melaksanakan
100% pengajaran dan pembelajaran yang
dirancang.
Ø
Memberi
peluang kepada semua pelajar (100%) untuk meningkatkan potensi diri dalam semua
aktiviti kokurikulum dan pembangunan sahsiah yang dianjurkan oleh pihak sekolah.
Ø
Memastikan
pengurusan kemasukan dan kebajikan pelajar menepati piawai sekolah harian.
Ø
Menghabiskan
sukatan pelajaran selewat-lewatnya pada bulan Ogos bagi pelajar Ting. 5 yang
akan menduduki peperiksaan SPM.
Ø
Menghabiskan
sukatan pelajaran selewat-lewatnya pada bulan Julai bagi pelajar Ting. 3 yang akan
menduduki peperiksaan PT3.
Ø
Menghabiskan
sukatan pelajaran selewat-lewatnya pada bulan September bagi pelajar Ting. 1, 2
dan Ting. 4.
Ø
Memastikan
segala surat siaran yang diterima dimaklumkan kepada semua staf tidak lewat dari
satu hari dari tarikh surat itu diterima.
Ø
Memastikan
urusan pengeluaran sijil kokurikulum, sijil akuan, sijil berhenti sekolah diselesaikan
sebelum pelajar meninggalkan sekolah.
Ø
Memastikan
urusan pendaftaran dan pertukaran murid diselesai pada hari yang sama.
Ø
Setiap
staf baru akan dipastikan mendapat gaji tiga bulan selepas mendaftar diri.
Ø
Semua aduan
pelanggan akan diberi maklum balas tidak lewat dari 3 hari dari tarikh aduan diterima.
Ø
Memastikan
setiap arahan dan permohonan dari JPN /
KPM mendapat tindakan dalam tempoh 3 hari.
Ø
Mengamalkan
perkhidmatan penyayang dan memberi layanan yang adil serta saksama kepada semua
pelanggan yang berhubung dengan pihak sekolah.
0 comments:
Catat Ulasan